Samtliga ytterdörrar och innerdörrar i fastigheter är försedda med ett passersystem från RCO. Med din personliga tagg så kommer du in i entrédörren och i samtliga utrymmen i fastigheten som tvättrum, barnvagnsrum och vindsförråd. Hur passersystemet fungerar finns det information om i leverantörens anvisningar.
I din lägenhet finns ingen svarsapparater utan porttelefonen ringer upp till din mobiltelefon. När du svarar i telefonen kan du prata med gästerna vid entrén och för att släppa in dem så trycker du på siffran ”5” så öppnas dörren.
För att lägga till, ändra eller ta bort namn och nummer i porttelefonen gör du en serviceanmälan. Ange ditt lägenhetsnummer samt din ändring.
För att föreningens huvudnyckel ska kunna öppna ditt lås måste du godkänna att vi går in i din lägenhet genom att ställa ditt lås i ”serviceläge”. Detta kan vara nödvändigt vid t.ex. ventilationskontroll och reparationer. Så här gör man: Lås dörren och vrid nyckeln till läge ”klockan 10” innan du drar ut nyckeln. Dubbelkolla att nyckelhålet är vridet till ”klockan 10” när du lämnar lägenheten.
Dokument
|